torsdag 3 december 2009

min lilla sparv














det här är Albin. min lilla sparv och tjusighet. han är en söderkis med mjuka kinder. hans garderob är större än min och ibland byter han kläder flera gånger om dagen. vissa dagar leker han sjöman och andra dagar vill han liksom bara vara söt.
Albin älskar sin vagn. kanske för att den är lika gammal som jag eller för den gungar som ett riktigt skepp. däri kan han ligga och blunda i timmar. lyssna till världen och pratiga ord. lyssna till vinden och låtsas som att han flyter på ett öppet hav.
Albin bor i mina tankar. han skrattar tyst men stort och han håller hårt hårt om mina fingrar. han är faktiskt min lilla sparv och egentligen borde han bo i min famn.
jag saknar honom.
jag vill säga till honom att han inte får växa för fort.

Inga kommentarer: