måndag 11 maj 2009

ledigheten


















du vet den där trevliga saken som hälsar på lite då och då. den är hos mig nu. den säger att jag inte behöver jobba. att jag får sova precis så länge som jag vill. och den säger att jag får bo på ett fik hela dagen. dricka te. skriva skriv och läsa bok. drömma dröm och tänka sommar.
jag är galen i ledigheten!
jag skulle helst vilja ta med den till The O-bar och den randiga fåtöljen. den som är finast på hela stället. den som står på andra våningen och är hämtad från en fantasi.
och där skulle vi sitta. jag och ledigheten. dricka rött och skriva brev.
och hej käraste, skulle jag skriva. kom till den randigaste fåtöljen nu på sekunden! jag och ledigheten väntar ju.
och du skulle komma. och vi skulle vara sådär härligt lediga tillsammans.

Inga kommentarer: