torsdag 11 juni 2009

kära hjärtaness!

















Sivan har bestämt sig för att komma över igen. ta flyget ända från Stockholm. packa packsäcken full av blusar och knälånga kjolar. och jag sa det att glöm inte korsorden! det sa jag. för man vet aldrig med de där flygmaskinerna. det kan ta tid. och det blir till att vänta och vänta. jag vet precis hur de är. plåtfåglarna!
joho då.
jag säger då det. nu blir det till att stryka söndagskjolen och lägga ut finduken. lägga upp håret och pudra näsan. sånt här besök får man inte var dag inte. nej då. Sivan är fin i kanten. silvret ska putsas och hyllan ska dammas. så är hon, min Sivan. och en slät kopp kaffe ska hon ha när hon kommer. annars blir hon som tokig.
nej nu har jag inte tid att sitta här och pladdra som en annan. nu är det bäst att jag får någonting gjort. hon kommer ju snart. och herre min gud, småkakorna! sju sorters kakor ska gräddas och inte nog med det. rulltårtan och mandelkringlorna. nej nu har jag att stå i!

/Rut

1 kommentar:

liten sa...

kära fröken skräddare. Du är juni! Så magisk och efterlängtad som bara en varm månad kan vara. Vi drömmer oss till dig och syster sytråd där ni sitter intrasslade bland garn och fingerborgar. Kärlek till er från liten och Korven.