måndag 7 september 2009

moster Skräddare!


















nu och äntligen!
och som vanligt så kan man inte förstå. att det är på verklighetens sanning och att det faktiskt är som det är.
jag är moster!
och självklart så vill man ju vara världens bästa.
fast jag vet inte riktigt hur man gör. fast jag tror att det handlar om att baka kakor, kanske bullar, om att blanda saft och blanda godsaker. att det handlar om dans och sång och gungor. om böcker! stora ord och stora bilder. historier. att det handlar om sagor. om verkligheter och overkligheter. om skratt och tårar. om kärlek. om små små händer och bankande hjärtan. kramar pussar läppar. jag tror att det handlar om moln. om fåglar och blåa himlar. om ösgalet regn. paraplyer och gummistövlar. om röda näsor och röda kinder. vantar mössor varm choklad. filtar och vagnar och vind i håret. sommar höst. jag tror att det handlar om lite allt möjligt. och jag längtar och kan knappt vänta. för jag vill träffa den där lilla hemligheten.
jag vill träffa nu!
min lilla sparv. min lilla lilla blomma.

Inga kommentarer: