torsdag 27 januari 2011

du är mindre nu än jag mindes dig













fast hej. fast vad säger man efter så lång tid. hur börjar man. hur skriver man. efter hundratals tysta dagar. månader utan ett ord. räcker man fram handen. slänger man sig om halsen. eller ska man låtsas som ingenting.
annars då?
eller säger man förlåt.
som till en gammal vän som man inte har sett på länge.
förlåt att jag inte har ringt. att jag inte har kommit förbi. sagt hej. skickat kort. skrivit brev. förlåt. jag har inte glömt dig. jag har inte suddat ut ditt namn, din brevlådas adress. jag är inte arg. inte ledsen besviken knäpp sjuk. jag har faktiskt saknat.
för det har jag.
men jag har också skrivit annat. lagt alla mina bokstäver någon annanstans. det är därför som fröken Skräddare har varit tyst.
men inte längre.
för hon vill berätta saker om smågrus och världshav. oviktigheter och eldiga tankebomber. lite blandat.
lite liv helt enkelt.

Inga kommentarer: