torsdag 30 juli 2009

födelsedagsflicka








jag släpper ballonger.
nu!
låter dem stiga mot blåhimlen och liksom flyga. sväva genom regnrusk och solljus. genom fågelsång och starka vindar. låter dem leta sig fram genom fluff och frisk luft. låter dem hitta till Sverige. till Stockholm och grusvägen där lillfröken bor. lillfröken som blir stor. i alla fall lite. lite större än igår. lite klokare och himla mycket tjusigare. för det blir hon. det vet jag. det har jag sett och det har jag hört. att hon blänker och lyser sol.
födelsedagsflickan.
lillfröken.
solrosen.
hurra! ropar jag mot himlen. hurra! ropar jag och hoppas att hon hör. att hon vet att jag tänker på henne hela tiden. och att jag egentligen vill krama och pussa henne blöt.
jag hoppas att hon vet det.
att jag saknar som en tok.

här är en låt som man kan kalasdansa till om man vill:

Inga kommentarer: