onsdag 23 februari 2011

I think you should be framed in some fine art gallery













jag har en kamera som får plats i fickan. en kär vän som följer med mig varje dag. som jag fick när jag fyllde tjugofem. som har sett London, Paris och Rom precis som jag.
fast nu vill jag ha en annan.
jag vill göra ett kollage av världen. fånga morgonljuset som det är. solens långsamma kliv över horisonten. jag vill fånga regnet som en kritstrecksrandig kostym. ditt hår när det blåser. vågorna. jag vill kunna fota när himlen är svart. när träden står still eller en fågel som lyfter från marken.
jag vill ha ett kamerahus som har plats för hela våren. alla känslor som svävar däri. alla färger. ett hus som är lagom stort. inte för litet, inte för tungt. en kamera som orkar blinka mitt i natten. som hinner fånga ett tåg eller en lycklig tår.
för jag vill spara. mitt liv och ditt. mina dagar, mina ögons vandringar. klistra in, rama in. jag vill aldrig glömma det som var. det som betydde något. det som kändes, som stod ut. eller det som inte var något märkvärdigt alls. kanske bara fint eller lite fult.
jag vill göra ett lapptäcke av världen.

Inga kommentarer: